fredag 15 mars 2013

Cisilering

I dag så fick jag cisilerat och jag använde mässning.
Materaliet jag använde var en gasol ,firiolitblock ,och tryverktyg lim papper.
Tekniken jag använde heter Cisilering . Först så bestämde jag vilken bokstav som jag. Jag tog bokstaven N. Jag använde gasolen till att göra mässningen lättare och mjukare. Gasolen hade än temperatur ända upp till 800 grader.Sen så fick man doppa mässingen i vatten.
Jag limade på min bokstav på mässningen.Jag tog den rosa firiolitblocket och la det under mässingen.Jag tryckte med ett tryverktyg Detta tryverktyg såg lite ut som en vässad penna. Man fick trycka ganska hårt.För att få fram min bokstav.Man var tvungen att använda gasolen mer än en gång.
Så det var bara att göra det en gång till.Men efter jag hade gjort det så skulle jag ta en annan tryverktyg som hade en lite mer rundare spets.
Den använde jag för att få ut dom puklar som hade blivit på mässningen.
Ha en bra dag !! // Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar